Filmy relacja ojciec-córka, restauracja, relacja matka-córka

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje relacja ojciec-córka, restauracja, relacja matka-córka. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Mały, kilkuletni chłopczyk traci rodzinę. Z maleńkiej, rosyjskiej wioski wyjeżdża do miasta. Ma tam zamieszkać w domu wujostwa. Kończy studia, zostaje lekarzem. To doktor Żywago. Nastają bardzo trudne dni rewolucji w Rosji. Żywago trafia do armii. Nie jest mu łatwo. Z wojny wraca cały. Ma śliczną żonę i dziecko. Ale w jego życiu od dawna jest inna kobieta. Losy ich wszystkich mieszają się, zmieniają niemal z dnia na dzień...
Sebastian - reżyser idealista - i Costa, jego producent, realizują w Boliwii film o przybyciu Kolumba do Ameryki. Pragną ukazać wielkiego odkrywcę w sposób daleki od wyidealizowanej wersji szkolnych podręczników - na ekranie żądni złota Kolumb i jego świta brutalnie rozprawiają się z Indianami. Realizacja filmu idzie wyśmienicie do momentu gdy w okolicy wybucha tzw. "wojna o wodę", wywołana prywatyzacją wodociągów. Szybko okazuje się, że pomimo upływu 500 lat, konkwista trwa nadal. Kiedyś wyzyskiwani przez konkwistadorów, dziś boliwijscy Indianie stają się ofiarami chciwych polityków i międzynarodowych korporacji. Rozpoczyna się podwójna walka rdzennych mieszkańców Boliwii z najeźdźcami z Zachodu - w filmie i w rzeczywistości. Costa i Sebastian staną przed trudną decyzją, czy są gotowi zrobić film za wszelką cenę, nawet kosztem indiańskich współpracowników i własnych ideałów.
Grecka rodzina Portokalos mieszka w USA. Wszyscy jej członkowie martwią się o Toulę, która w wieku 30 lat wciąż pozostaje niezamężna. Toula (Nia Vardalos) pracuje w restauracji rodziców, Gusa (Michael Constantine) i Marii (Lainie Kazan), jest smutna i pachnie chlebem czosnkowym. Jej życie jest ponure i bezbarwne, podobnie jak jej włosy, ubranie i stosunek do świata. Pokornie wysłuchuje rodzinnych komentarzy na temat jej beznadziejnej sytuacji. Odrzuca propozycję rodziców, którzy sugerują, że powinna pojechać do Grecji i tam znaleźć sobie męża. Czasami tylko marzy, by być odważniejszą i ładniejszą. I wtedy właśnie w restauracji pojawia się przystojny, wysoki nieznajomy. Jednak wszystko przestaje się liczyć w chwili, gdy Ian prosi ją o rękę. Mają szanse na szczęście, pod warunkiem, że sztywni i zdystansowani rodzice Iana zniosą żywiołowy tłum krewnych Touli: rodziców, ciotki, stryjów, szaloną babcię i 27 kuzynów.


Bilans nieco ponad 50-letniego życia Bena Kalmena (Michael Douglas) wygląda całkiem nieźle. Mądra żona (Susan Sarandon), która zna go jak nikt inny, dorosła córka, udany wnuczek. No i świetnie prosperująca sieć salonów samochodowych. Ale los płata czasem niespodzianki, a happy end nie jest gwarantowany. Ben podejmuje kilka złych decyzji biznesowych, w wyniku czego traci firmę. Rozwodzi się z żoną, a córka nie chce się z nim widywać. Życie byłego człowieka sukcesu nabiera nowych, nieco dziwnych barw, a jego decyzje są coraz bardziej ryzykowne - jak choćby uwiedzenie młodziutkiej córki swojej nowej dziewczyny, Jordan (Mary-Louise Parker)...
Samantha nie tak wyobrażała sobie swoje szesnaste urodziny. W domu wszyscy zapomnieli o jej święcie z powodu zamieszania w związku ze ślubem starszej siostry. Dziewczyna na dodatek nieszczęśliwie zakochała się w najprzystojniejszym chłopaku w szkole, podczas gdy w niej zakochał się największy kujon i oferma. Jeśli dodać do tego jeszcze parę innych "nieszczęśliwych zbiegów okoliczności", szesnaste urodziny mogą okazać się najbardziej koszmarnym dniem w życiu.
Nastoletnia córka amerykańskiego prezydenta marzy o życiu jakie prowadzą przeciętne nastolatki. Niestety, niemal na każdym kroku towarzyszą jej zastęp agentów specjalnych. W czasie wizyty w Europie dziewczyna wymyka się spod kontroli swoich opiekunów i postanawia zakosztować wolności...

Machuca

6,6
Rok 1973, Chile. Za rządów Salvadora Allende dyrektor prywatnej anglojęzycznej szkoły dla chłopców przyjmuje grupę biednych dzieci. Od samego początku pomiędzy nowymi uczniami, a dziećmi bogaczy, panuje niechęć i niezrozumienie. Wyjątkiem są fajtłapowaty Gonzalo i pewny siebie Pedro Machuca. Chłopcy, na przekór kolegom i panującej w szkole atmosferze, nawiązują niezwykłą przyjaźń. Gonzalo, wrażliwy i delikatny 11-latek, pochodzi z bogatej, ale niezbyt szczęśliwej rodziny. Machuca, dziecko slumsów, trafia do ekskluzywnej szkoły dzięki stypendium, jakie ufundował jej dyrektor – energiczny ksiądz o lewicowo-socjalistycznych poglądach. Dzięki nowemu przyjacielowi Gonzalo po raz pierwszy trafia do biednych dzielnic miasta, gdzie poznaje Chile, z którego istnienia nie zdawał sobie sprawy. Ulega dziwnej fascynacji brutalnością slumsów, gdzie poznaje również smak pierwszej i zakazanej miłości; zakochuje się w Silvanie, sąsiadce przyjaciela, zaangażowanej społecznie, twardej i odważnej dziewczynie. Silvana staje się współtowarzyszką ich przygód, razem tworzą romantyczny trójkąt, prowadząc pierwsze miłosne igraszki. Trójka przyjaciół pomaga także ojcu Silvany wykorzystać sytuację polityczną w celach zarobkowych: sprzedają flagi demonstrantom różnych przekonań. Machuca,który po raz pierwszy trafia do bogatego domu, nie może nacieszyć się rowerem, adidasami i zabawkami, które dawno już znudziły Gonzalo. Przyjaźń rozwija się aż do momentu, w którym kraj ogarnia polityczne wrzenie.
Uczennica liceum, Regina, po szkole dorabia na stacji benzynowej. Pewnego razu podjeżdża tam nastoletnia Evie, będąca w depresji po zerwaniu z chłopakiem. Dziewczyny zaczynają rozmawiać, co zapoczątkowuje ich przyjaźń. Po kilku kolejnych spotkaniach odkrywają, że się w sobie zakochały. Wkrótce wybucha wielki skandal. I to nie dlatego że Regina jest biedna, musi pracować i jest biała, a Evie pochodząca z bogatego domu jest Afroamerykanką. Przyczyną jest ich lesbijska miłość, której nie chcą się wyrzec pomimo presji otoczenia.
Maisie (Onata Aprile (I)) jest siedmioletnią dziewczynką, której rodzice postanawiają się rozejść. Ich rozstanie nie przebiega w cywilizowany sposób, a epicentrum walki skupia się na pozbawieniu drugiej strony praw rodzicielskich do córki. Mimo podziału obowiązków wychowawczych przyznanych przez sąd oboje nie potrafią znaleźć czasu dla Maisie, poświęcając się przede wszystkim życiu zawodowemu, dlatego dziewczynką zajmują się głównie ich nowi partnerzy.
Ostatnie tango w Paryżu to pełna zmysłowych doznań podróż do świata erotycznych uniesień. Uznany za najbardziej kontrowersyjny film naszych czasów, nominowany do dwóch Oscarów - dla najlepszego reżysera Bernardo Bertolucci i Najlepszego Aktora Marlon Brando nadał nowe oblicze sztuce filmowej. Emanuje seksualną energią i hipnotycznym magnetyzmem, jak żaden film przedtem i potem, szokując całe pokolenia. On (Brando) jest 45-letnim Amerykaninem mieszkającym w Paryżu, który stara się otrząsnąć po stracie żony. Ona (Maria Schneider), to śliczna 20-letnia Paryżanka zaręczona z młodym filmowcem. Przypadkowe spotkanie tych dwojga staje się początkiem prawdziwego związku: czysty seks ... i nic więcej. Reguły są proste: żadnych imion, żadnych osobistych zwierzeń, żadnych obietnic na przyszłość i żadnych odniesień do tego, co dzieje się na zewnątrz. Kiedy kochankowie są razem, ich światem mają być oni sami i prawie puste mieszkanie.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…